Thursday, March 22, 2012

Tuntutan vs Kehendak

B.MELAYU    : A-
B.INGGERIS  : C+
MATEMATIK  :B
SAINS              : A
P. ISLAM         : A-
SEJARAH         : A
EKONOMI ASAS  : B
P.SENI VISUAL     :B

So.ni lah hasil usaha aku selama..ni je yang mampu aku buat..Alhamdulillah

Tapi disebabkan result ni,tertimbullah juga masalah untuk aku sambung belajar..
Hajat abah nak tengok aku jadi pegawai askar,hajat mak nak tengok aku jadi cikgu padahal aku tak minat pon nak jadi tu semua..
Diorang beria-ria suruh aku masuk universiti sana sini sampai demam aku pikir ni semua..
Sebenarnya aku nak masuk form 6 je,bukan apa..itu je benda yang aku minat..

Mungkin disebabkan aku anak last diorang,aku je harapan terakhir diorang..even aku cuma dapat 4A,bapak aku punya la seronok sampai canang satu KL ni weh..haiyoo memang serba salah juga lah kalau dia tau aku taknak jadi pegawai askar tu..

Aku sebenarnya dah tawar hati nak sambung belajar,maybe dah mula gatal pegang duit..lagipon abang aku pon pernah masuk U tapi susah nak dapat kerja walaupun result dia bagus,bagi aku tu semua rezeki Tuhan..

Aku cuma harap keluarga aku dapat paham kehendak aku,biarlah aku yang tentukan jalan hidup aku sendiri..

No comments:

Post a Comment