Saturday, August 27, 2011

Somalia


Sorry la,malam ni aku jadi baik sekejap..

macamana orang dekat somalia sambut raya?nak cari makanan untuk buka puasa pon payah..aku kadang kadang merungut bila mak suruh kemas rumah,pasang langsir and bla bla bla tapi diorang?rumah pon takde,nak hias macamana?diorang nak makan pon susah,terpaksa ikat perut..so ramai la yang mati disebabkan kebuluran..kalau nak dibandingkan kehidupan diorang dengan kehidupan aku,memang bezanya terlalu jauh..
lepas berbuka,macam dah tak larat nak solat sebab terlalu kenyang..diorang?tak larat nak solat sebab terlalu lapar..beruntungnya hidup aku kan?
besok aku keluar cari baju raya,mesti mengeluh sebab penat..diorang?baju untuk pakai time hari biasa pon takde,tapi tak pernah pon mengeluh..

taktau la kenapa hari ni aku terfikir pasal benda ni..semoga diorang akan dapat kehidupan yang lebih baik..Insyaallah

No comments:

Post a Comment