Thursday, January 5, 2012

Permulaan

hye,

Dulu selalu orang tanya aku "bila kau nak pakai tudung?",dan sekarang alhamdullillah aku dah mula bertudung..
bukan aku nak riak atau berlagak cuma aku post entry kali ni disebabkan aku terbaca macam-macam cerita pasal perempuan yang bertudung..memang tak dapat dinafikan aku bukanlah si penutup aurat yang betul,aku tahu pakaian aku tidaklah menutup aurat dengan betul cuma bagilah aku masa perbetulkan semua tu sikit-sikit :)

Maybe ramai juga yang menghina perempuan yang tak bertudung tapi perlu ke hinaan tu untuk bagi diorang berubah?aku pernah rasa zaman tu :)
kadang-kadang kita tak perlu cakap kasar kalau nak mengubah seseorang tu berubah,mungkin tak perlu bagi nasihat cuma bagi contoh perangai yang baik untuk orang lain jadikan pedoman..
Ada juga bila perempuan yang baru bertudung kena hina disebabkan pemakaian yang tak betul..hey guys,tak perlulah merepek banyak sangat,dia baru nak berubah kau nak suruh dia pakai jubah terus ke?
Maybe sebab dia tiru gaya ala-ala Yuna yang lilit-lilit tu tapi cubalah nasihat elok-elok..

Aku bukan nak tunjuk baik tapi bukan juga aku nak menyokong perempuan pakai tudung ala Yuna atau Hana Tajima tu cuma kita ada akal untuk digunakan..Dalam Islam pon ada kata kita boleh berfesyen asalkan tidak melanggar hukum dan tidak terlalu menarik perhatian..

*beri masa untuk berubah :)

No comments:

Post a Comment