Saturday, December 10, 2011

Luahan Seorang Sales Assistant T__T

First day masuk kerja aku rasa bergenang jugalah airmata menahan sabar..sejam lebih aku tunggu macam manusia mati laki dekat pantry sorang sorang disebabkan kesalahan tempat kerja aku tu..okay,lepas kes Pas Pekerja selesai,aku ditunjukkan tempat yang bakal menambah sebak di dada..

Aku termenung sekejap,berfikir..aku jaga tempat jual barang keperluan rumah ke kandang?kenapa bersepah macam lepas tsunami ni?Ya Allah,aku tak tau dari mana aku nak susun..takde sorang pon ajar aku macamana nak buat kerja cara yang betul..ada sorang kakak tu bagitau aku yang sepatutnya kerja tu bukan kerja aku tapi kerja sorang supervisor aku ni tapi dia cuti pulak time tu..okay fine,aku tak tau perangai dia lagi time tu..dengan penuh cacian dan carutan time aku bersihkan "kandang" tu dan kerja aku dipuji oleh bos..*owh bangga seketika =='

Hari kedua bekerja,akhirnya aku dapat tau siapa si pemalas tu,seorang Pengkid tapi keperempuanan dia masih ada..terlalu banyak dia bercakap dan mengumpat orang orang besar dekat tempat kerja aku tu,tak sedar dirikah?aku tak faham motif dia cucuk aku suruh benci orang atasan aku..itu hak dialah nak mengutuk tapi dia selalu hilang time kerja..aku ni masih "bodoh" dalam kerja ni dan kebodohan dia tu buat aku kena marah dengan customer sebab aku tak dapat cari stok barang,..Ya Allah,sabar jela

Mak aku pesan,kalau kerja tu kerja elok elok..bila kerja,kita ada tanggungjawab..kalau kita abaikan tanggungjawab tu,upah kita dah jadi haram..sebab tu aku tak berani nak ponteng kerja melainkan kalau kerja aku dah siap..aku ni bukan penyabar,aku memang suka maki orang..aku rasa Si Pengkid ni menunggu "kata cinta" aku lah..baru 3 hari weh,aku dah rasa fed up tengok muka dia,tak pernah aku kerja rasa macam ni..dulu time kerja hotel,aku sihat walafiat..sekarang,sakit tenat aku =='

No comments:

Post a Comment