Wednesday, December 28, 2011

Kerenah Realiti

Hai,
Semenjak kerja sebagai Sales Assistant ni,makin banyak aku kenal perangai orang..kena marah memang selalu la,tak payah nak cerita la kan..dulu aku pernah juga kerja macam waiter dekat hotel,tak pernah aku kena marah dengan security guard dekat sana tapi sejak aku kerja dekat tempat beli belah yang TERKEMUKA tu,selalu je aku kena marah..

Aku tanya pasal toilet je pon,tu pon dia nak balas soalan aku macam aku berdiri satu kilometer jauh =='
pernah aku dengar dia tengking budak part time sebab tak pakai lipstick..besar sangat ke dosa tu?sampai merah muka budak tu tahan malu..chillex la makcik Embun :D

Pernah juga aku kena marah sebab duduk dekat sit customer,tapi aku takdelah bingai sangat duduk bila ada customer..aku duduk pon sebab aku tengok supervisor semua duduk situ,tapi bila aku yang duduk terus halau aku macam pengemis..bila aku tanya kenapa yang lain tak kena marah,dia jawab diorang ada jawatan so tak payahlah nak bandingkan dengan diorang..

Aku agak tak faham..perlu ke kita ikut peraturan kalau ketua sendiri langgar peraturan?

Aku pernah juga kena marah sebab aku duduk time kerja..aku sedar kerja aku sebagai Sales Assistant tapi takkan la aku kena berdiri macam tiang sampai 8jam?aku duduk time ada customer ke?si guard tu marah aku macamlah aku baru lepas mencuri barang company,tak cukup dia maki aku,dia mencanang pula hot stories in the week "Sales Assistant ditangkap duduk ketika bekerja" dekat satu floor tempat aku kerja..perghh HOT actress untuk sehari.. =='

Aku rasa tak sepatutnya security guard buat etika kerja macam tu,yang kerja situ ramai budak lagi,takde pengalaman kerja..janganlah buat perangai macam mak tiri..tak semestinya kita kena tegas baru orang nak dengar arahan kita..masing-masing dah tua,kubur pon makin dekat *okay,ni nak kurang ajar sikit,sakit hati

*saja merepek hari ni sebab bosan duduk rumah =='

No comments:

Post a Comment