Monday, July 4, 2011

Poligami

Perkataan poligami berasal dari perkataan Latin iaitu banyak isteri..
Konteks Islam : lelaki yang beristeri lebih daripada seorang tetapi tidak melebihi empat orang isteri dalam satu masa             
     
Okay.hari ni aku belajar bab POLIGAMI,aku memang lemah pasal bab perkahwinan ni :D
apa tu POLIGAMI?perlu ke lelaki berPOLIGAMI?kalau lah aku,aku taknak dan minta dijauhkan..sesetengah laki kata,mereka kahwin lebih ni untuk membela kaum perempuan..tapi kenapa kau tak kahwin dengan perempuan tua yang ada dekat rumah kebajikan tu?contoh ada kat depan mata aku je..maybe aku tak pernah tengok perempuan tu,tapi aku tau dia muda,masih BERGETAH!

Maybe alasan lelaki kata dia akan berlaku adil nanti,tapi yakin ke?dah tau dah takdir hidup mati kau lepas ni?
mungkin aku bukan la pakar dalam bab agama,tapi contoh depan mata kita boleh tengok dan ambil pengajaran..ganjaran bagi seorang isteri yang bermadu ialah PAYUNG EMAS..

Hidup macam roda,kau susahkan orang lain,orang lain akan susahkan kau..sorry la,tapi aku paling pantang orang cakap pasal MADU,TIRI atau sebagainya.. :)

No comments:

Post a Comment