Saturday, July 30, 2011

Ntah! part 2

"sekadar penat menahan lapar dan dahaga,pahala takde la :) " kata seorang "sahabat" tentang perempuan yang tak menutup aurat tapi berpuasa..

masuk akal ke?menutup aurat memang tuntutan agama,aku tau tu..tapi layak ke manusia nak tentukan amalan tu diterima atau tak?tak pernah pulak ustazah aku kata perempuan tak tutup aurat,amalan dia tak diterima..haishh macam macam..kalau la tanggapan si "sahabat" tu macam tu,maknanya perempuan yang tak tutup aurat tu baik mati jela,korang buat baik pon dapat dosa jugak.. :)
tak faham dengan tanggapan kau doe..sumpah,aku tak faham!
bukan aku tak nak terima nasihat orang,nasihat kau memang la baik..suruh aku tutup aurat,tapi cara kau salah..

terkilan betol aku..dulu aku tolong kau,sekarang kau pandang rendah dekat aku..status kau pulak,macam macam berkaitan agama..nak tanya jugak,itu ke cara Islam nak membimbing? status kau "hati hitam , cuci dgn air zamzam pun tak leh nak jadi putih dah " fuyoo,hebatnya kau?pandang rendah gila,kau bagus sangat ke?maybe status ni bukan untuk aku,tapi kalau dekat orang lain pon sama juga point dia..dulu hati kau putih suci sangat?aku dah hilang hormat sebagai kawan dekat kau..kalau macam tu punya cara,memang salah besar la kau :) huh untunglah..sorry to say,tanggapan aku dekat kau dah salah selama ni :)

disebabkan kau,aku bermasalah..mungkin lebih baik aku pilih jalan yang lebih baik..goodbye,"SAHABAT"



*bukan aku nak mengungkit,aku sakit hati nak mampos dah ni,dulu kau susah aku nasihat kau macam macam..sekarang bila kau dah senang,macam ni kau buat aku?terima kasih banyak "SAHABAT"

No comments:

Post a Comment